hamare masayel

معتکف کو اگر مسجد سے مجبوراً نکلنا پڑے تو کیا کرے؟

(سلسلہ نمبر: 331).

معتکف کو اگر مسجد سے مجبوراً نکلنا پڑے تو کیا کرے؟

سوال: حضرت مفتی صاحب ایک گاوں میں پولیس والوں نے معتکف کو زبردستی مسجد سے باہر نکال دیا جبکہ معتکف نے پولیس والوں سے اجازت لی تھی، پوچھنا یہ ہےکہ اعتکاف باقی ہے یا ختم ہو گیا؟

المستفتی: محمد ثاقب اعظمی، کسہاں اعظم گڑھ۔

الجواب باسم الملھم للصدق والصواب:

 اگر معتکف کو کسی مجبوری کی وجہ سے مسجد سے نکلنا پڑے مثلا مسجد میں آگ لگ جائے یا چھت گرنے لگے وغیرہ یا کوئی زبردستی معتکف کو مسجد سے نکال دے تو فوراً دوسری مسجد میں چلے جانا چاہئیے، اس طرح اعتکاف باقی رہے گا، اور اگر فوراً دوسری مسجد میں نہیں گیا تو اعتکاف فاسد ہو جائے گا، لہذا صورت مسئولہ میں اگر مذکورہ شخص فورا دوسری مسجد میں داخل ہوگیا تھا تو اعتکاف باقی ہے؛  ورنہ فاسد ہوگیا۔

الدلائل

فإن خرج من المسجد الذي يعتكف فيه لعذر بأن انهدم المسجد أو أخرجه السلطان مكرها أو غير السلطان فدخل مسجدا آخر غيره من ساعته؛ لم يفسد اعتكافه استحسانا والقياس أن يفسد وجه القياس أنه وجد ضد الاعتكاف وهو الخروج الذي هو ترك الإقامة فيبطل كما لو خرج عن اختيار.

وجه الاستحسان أنه خرج من غير ضرورة أما عند انهدام المسجد فظاهر؛ لأنه لا يمكنه الاعتكاف فيه بعد ما انهدم؛ فكان الخروج منه أمرا لا بد منه بمنزلة الخروج لحاجة الإنسان وأما عند الإكراه؛ فلأن الإكراه من أسباب العذر في الجملة، فكان هذا القدر من الخروج ملحقا بالعدم كما إذا خرج لحاجة الإنسان وهو يمشي مشيا رفيقا. (بدائع الصنائع: 2/ 114، 115).

“فإن خرج من المسجد بعذر بأن انهدم المسجد أو أخرج مكرهًا فدخل مسجدًا آخر من ساعته لم يفسد اعتكافه استحسانًا، هكذا في البدائع. وكذا لو خاف على نفسه أو ماله فخرج، هكذا في التبيين”. (الفتاوى الهندية: 1/ 212).

والله أعلم

حرره العبد محمد شاکر نثار المدني القاسمي غفر له أستاذ الحديث والفقه بالمدرسة الإسلامية العربية بيت العلوم سرائمير اعظم جره الهند.

23- 9- 1441ھ 17- 5- 2020م الأحد.

المصدر: آن لائن إسلام.

Join our list

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

Leave a Reply