hamare masayel

حرامی کہنا، بات بات مىں كسى حرامى كہنا كيسا ہے؟

(سلسلہ نمبر: 511)

حرامی کہنا

سوال: کیافرماتے ہیں علمائے کرام مفتیان شریعت اس مسئلہ میں کہ زید نے دوران تقریر کہہ دیا کہ” جو لوگ حرام کھاتے ہیں وہ حرامی ہیں اوران کی اولاد بھی حرامی ہے” کیا از روئے شریعت زیدکی یہ بات درست ہے؟ از روئے شریعت حرامی کس کوکہتے ہیں؟

نوٹ: زید نے لفظ حرامی کی یاء کوحرام کی طرف منسوب کرنے کی غرض سے بولا تھا. بینواوتوجروا۔

  المستفتی: ناصرالدین مظاہری، مرزاپور ضلع لکھیم پور کھیری۔

الجواب باسم الملھم للصدق والصواب: شریعت کی اصطلاح میں حرامی اس کو کہتے ہیں جو زنا کی وجہ سے پیدا ہوا ہو، لیکن عوام میں عام طور پر یہ لفظ بطور گالی استعمال ہوتا ہے، زید نے دوران تقریر گرچہ غلط کام کرنے والوں کو حرامی کہا ہے لیکن شرعاً کسی بھی مسلمان کو گالی دینے کی اجازت نہیں ہے بلکہ ایسا کہنا خود زید کے لئے موجب فسق ہے، اس لئے زید کو توبہ کرنی چاہئے اور جس کے بارے میں یہ جملہ کہا ہے اس سے معافی بھی مانگنی چاہئے۔

نوٹ: جو لوگ حرام کھاتے یا اپنے اہل وعیال کو کھلاتے ہیں وہ حرام کے مرتکب ہیں، انہیں فوراً اس سے باز آنا چاہئیے اور توبہ واستغفار کرنا چاہئے۔

الدلائل

قال الله تعالى: ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ ۖ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ ۖ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ ۚ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ﴾  (الحجرات: 11).

قال النبي صلى الله عليه وسلم: ” سباب المسلم فسوق، وقتاله كفر. (صحيح البخاري، الإيمان/ خوف المؤمن، رقم الحديث: 48).

وقال  النبي صلى الله عليه وسلم: أربع من كن فيه كان منافقا خالصا، ومن كانت فيه خصلة منهن كانت فيه خصلة من النفاق حتى يدعها : إذا اؤتمن خان، وإذا حدث كذب، وإذا عاهد غدر، وإذا خاصم فجر. (صحيح البخاري، الإيمان/ علامة المنافق، رقم الحديث: 34).

وقال النبي صلى الله عليه وسلم: الْمُسْتَبَّانِ شَيْطَانَانِ يَتَهَاتَرَانِ وَيَتَكَاذَبَانِ. (صحيح ابن حبان، الصحیح، 13/ 34، رقم الحديث: 5696، بيروت: مؤسسة الرسالة).

قال في شرح أدب القاضي: إن من سب واحدا من المسلمين لا يكون عدلا كما في الشرنبلالية، وحرر ابن وهبان مسألة الشتم حيث قال: والفقه في ذلك أن الشتم لا يخلو إما أن يكون بما فيه أو بما ليس فيه في وجهه أو غيبته، فإن كان في غيبته فهو غيبة وإنها توجب الفسق، وإن كان في وجهه ففيه إساءة أدب، وإنه من صنيع رعاع الناس وسوقتهم الذين لا مروءة لهم ولا حياء فيهم، وإن ذلك مما يسقط العدالة، وكذا إذا كان السب باللعنة والابعاد كما يفعله من لا خلاق لهم من السوقة وغيرهم اه: أي وإن كان بما ليس فيه كذب وحكمه ظاهر. (قرة عين الأخيار تكملة رد المحتار: 7/ 562).

والله أعلم.

حرره العبد محمد شاکر نثار المدني القاسمي غفرله أستاذ الحديث والفقه بالمدرسة الإسلامية العربية بيت العلوم سرائمير أعظم جره الهند.

4- 3- 1442ھ 22- 10- 2020م الخمیس.

المصدر: آن لائن إسلام.

Join our list

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

Leave a Reply