Hamare Masayil Aur Unka Hal

دعاۓ قنوت یا تشہد کی تکرار سے سجدۂ سہو کا مسئلہ

دعاۓ قنوت یا تشہد کی تکرار سے سجدۂ سہو لازم ہوگا یا نہیں؟

سوال : اگر کوئي شخص دعائے قنوت یا التحیات کو پڑھتے پڑھتے بھول گیا پھر لوٹایا پھر بھی یاد نہیں آیا، پھر لوٹایا اور ایسا تین چارمرتبہ کیا، تب یادآیا ،تو کیا اسکو سجدۂ سہو کرنا پڑےگا یانہیں؟

   المستفتی : عبد اللہ قاسمی کٹولی کلاں اعظم گڑھ۔۔

 ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

الجواب باسم الملهم للصدق والصواب

قنوت کے معنی دعا کے ہیں اور دعا کے وقت کی مقدار متعین نہیں ہے؛ اس لئے تکرار کی وجہ سے گرچہ تاخیر ہو جاۓ تب بھی سجدۂ سہو لازم نہیں ہوگا۔

تشہد کو بار بار اگر قعدۂ اولی میں پڑھتا ہے تو قیام میں تاخیر ہونے کی وجہ سے سجدۂ سہو لازم ہوگا، اور اگر قعدۂ اخیرہ میں تشہد کو بار بار پڑھتا ہے، تو اس کی وجہ سے سجدۂ سہو لازم نہ ہوگا۔ (مستفاد: احسن الفتاوی ٤/٦۹، امدادالاحکام ۲/۲۹۷، امداد الفتاوی ۱/۵٤۱).

الدلائل

لو کرر التشهد في القعدة الأولی، فعلیه السهو لتاخیر القیام -إلی قوله – ولو کرر التشهد في القعدة الأخیرة، فلا سهو علیه. (البحر الرائق: ۲/۱۷۲- ۱۷۳ زکریا، الفتاویٰ الهندیة: ۱/۱۲۷، کذا في الحاشیة الطحطاویة: ص: ٤٦۱، حلبی کبیر:  ص: ٤٦۰، الفتاویٰ التاتارخانیة: ۲/٤۰۱ رقم: ۲۷۹٤، زكريا).

إن قرأ بعد التشهد فإن کان في الأول فعلیه السهو لتأخیر الواجب، وهو وصل القیام بالفراغ من التشهد، وإن کان في الأخیر فلا سهو علیه لعدم ترک واجب؛ لأنه موسع له في الدعاء، والثناء بعده فیه، والقراءة تشتمل علیهما، ولو قرأ التشهد مرتین في القعدة الأخیرة، أو تشهد قائما لاسهو علیه. (طحطاوي، کتاب الصلاة، باب سجود السهو، دارالکتاب دیوبند جدید ٤٦۱، قدیم ۲۵۱).

وکذلک تکرار التشهد علی هذا التفصیل…وإن کررها في القعدة الثانیة لاسهو علیه. (الفتاوی التاتار خانیة: کتاب الصلاة، الفصل السابع عشر في سجود السهو، زکریا ۲/۳۹۲، رقم:۲۷٦۱، المحیط البرهاني: کتاب الصلاة، الفصل السابع عشر سجود السهو، المجلس العلمي جدید ۲/۳۱۵، رقم:۱۸۷۰، الفتاوى الهندیة، کتاب الصلاة، الباب الثاني عشر في سجود السهو ۱/۱۲۷، جدید زکریا ۱/۱۸٦).

عن إبراهیم قال: لیس في قنوت الوتر شيء مؤقتٌّ، إنما هو دعاء واستغفار. (المصنف لابن أبي شیبة رقم الحديث: ٦۹٦٦).

وقنوت الوتر وهو مطلق الدعاء۔ (الدرالمختار) أي: القنوت الواجب یحصل بأي دعاء کان. (شامي ۳/۱٦۳ زکریا).

ومن لایحسن القنوت یقول: ربنا آتنا في الدنیا حسنة الآیة، وقال أبو اللیث یقول: اللّٰهم اغفرلي یکررها ثلاثا، وقیل یقول: یا رب ثلاثا. (شامي ۳/٤٤۳ زکریا).

هذا ما ظهر لي والله أعلم وعلمه أتم وأحكم

  حرره العبد محمد شاکر نثار المدني القاسمي غفرله

  أستاذ الحديث والفقه بالمدرسة الإسلامية العربية بيت العلوم سرائمير أعظم جره الهند

20/12/1439ه 1/9/2018م السبت.

 ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

Join our list

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

Leave a Reply